Ekonomi

Desa/Çelet: Ulus’ta daire fiyatına İtalya’da fabrika aldık

Türkiye’de 50 yıldır faaliyet gösteren deri perakendecisi Desa, İtalya’da üretim tesisi açmak için kolları sıvadı. İtalya’nın Toskana kentinde kurulan Ar-Ge ve üretim tesisinin 2023’ün ilk çeyreğinde açılacağı kaydedildi. Dünyaca ünlü markalara üretim yapacak yeni tesis için işçi alımının ocak ayında başlayacağı belirtildi. 2023.

Markanın İtalya’daki yatırımına ve gelecek hedeflerine ilişkin detayları vurgulayan Desa CEO’su Burak Çelet, “Türkiye’de doğup, bu topraklarda üretip büyüyen, yarım asrı geride bırakan bir Türk firması olarak Türkiye’de söz sahibi olmanın gururunu yaşıyoruz. Deri modası gibi İtalya’nın uzman olduğu bir sektörü duyuyoruz” dedi.

İtalya’nın Toskana kentinde kurdukları üretim tesisine kiracı olarak girdiklerini anlatan Çelet, yatırım ortamının uygunluğunu belirledikten sonra fabrikayı satın almaya karar verdiklerini söyledi.

Çelet, “Dünyanın önde gelen tüm lüks markalarının deri ürün tasarım ve üretim tesislerinin kümelendiği Toskana bölgesine yaptığımız bu yatırım sayesinde mevcut müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verip yenilerine ulaşacağız” dedi. müşteriler ise daire fiyatına aldık.2 bin metrekare alan üzerine kurulan tesisin dörtte üçü yenilendi. Ar-Ge ve üretim tesisi olan ve bugüne kadar 2 milyon euro yatırım yapılan tesis, 2023 yılı Mart ayı itibari ile tam kapasite üretime başlayacak” dedi.

Çelet, İtalya’daki tesis için 200’ün üzerinde başvuru aldıklarını ancak ilk etapta 50 kişiye istihdam sağlayacaklarını söyledi.

“Üretim ülkesinin imajına bakıyorlar”

Desa CEO’su Burak Çelet de yatırım için neden İtalya’yı seçtiklerine değinerek, “Katma değerli ürünler yapıp önemli lüks markalarla çalışsak da kafamızı çarptığımız bir cam tavan var, o da ‘made in’. ‘ sorunu. Bir ‘yerinde üretim’ stratejisi var. Hangi ülkede üretim yaptığınız hem bu markalar hem de nihai tüketicileri için çok önemli. Lüks markaların çoğu, özellikle Fransızlar, ‘İtalya’da yapıldı’ veya ” dışında bir şey yazmayı kabul ediyor. “Ülke olarak ne kadar becerikli olursanız olun ve ne kadar fiyat avantajı sağlarsanız sağlayın, maalesef markaların uyguladığı ülke stratejisi ve üretim yaptığınız ülke imajı sizi geri çekiyor. İtalya’ya yatırım yapmamızın en önemli nedeni bu” dedi.

Toskana’daki fabrika sayesinde ön yargıları yıkmayı hedeflediklerini belirten Çelet, “Bu sayede daha önce üretmediğimiz markalarla üretim bağlantıları yapmaya başlayacağız. Bu yatırım iş formumuzu göstermek açısından değerli olacak. Maliyet tabanı çok daha yüksek olan bir ülkeye yatırım yapmak, ilk etapta baktığınız son şey, “Çok riskli görünüyor ama biz bunun stratejik bir yatırım olduğunu düşünüyoruz ve çarpan etkisi yaratmasını bekliyoruz.” türkiyedeki tesisler Oradaki 50 kişi burada bize 500 kişilik istihdam daha oluşturacak” dedi.

60 bin adet kadın çantası üretecek

İtalya’da üretilecek deri çantaların derilerini Çorlu’daki 20 bin metrekare kapalı alana sahip deri işleme fabrikasından temin edeceklerini anlatan Çelet, “Önceliğimiz kendi derilerimizi kullanmak olacak. ve kendi iş gücümüzü yetiştirmektir.Böylece bu tesis hem hammaddelerimizi hem de üretim gücümüzü geliştirecektir.Yüksek katma değerli satış yapmamızı ve yeni müşteri segmentlerine adım atmamızı sağlayacağını öngörüyoruz.”

Çelet’in verdiği bilgiye göre yılda 60 bin adet kadın çantası üretilecek tesiste önümüzdeki dönemde yeni kapasite yatırımlarıyla üretim sayısı artırılacak.

Tüm lüks markalara hizmet vermek üzere ‘Made in Italy’ olarak tasarlanan tesis, ilk etapta sadece İtalya ve Fransa’da üretim yapan markalara hizmet vermeyi hedefliyor.

Önümüzdeki dönemde dünyadaki lüks segmentin değerli oyuncuları ile iş birliği yapacaklarını sözlerine ekleyen Çelet, yurt dışında marka satın alma fırsatlarını da incelemeye başladıklarını açıkladı.

“Durgunluk ihracatı etkileyecek”

Burak Çelet, ekonomik gelişmelerin perakendeye etkilerinden de bahsetti.

Çelet, kriz dönemlerinde yaşanan daralmadan en az etkilenen ve en son etkilenen kesimin lüks tüketim olduğunu söyledi.

Hazır giyimde birçok marka ve üreticinin kapasitelerini düşürmeye başladığına işaret eden Çelet, “Çünkü alt segmente hitap eden markalar alımları durdurdu. Önümüzdeki dönemde risk var” dedi. Avrupa’daki durgunluk ülkemizin ve sektörümüzün ihracatını olumsuz etkileyecektir.”

2022 yılında Desa’nın cirosunda artış yaşandığına dikkati çeken Çelet, “Enflasyon endişeleri nedeniyle iç tüketimin artması ve başarılı bir turizm sezonunun etkisiyle 2022 yılında perakende ciroda yüzde 282 artış sağladık. İhracatta da benzer bir performans Yine yüzde 269 artışla karşılaştık. Yılsonunda DESA, Samsonite ve Adesa şirketlerinin de içinde bulunduğu grup cirosunun 2.5 milyar TL’yi geçmesini bekliyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu